Salzkammergut 2021

Fotó album

Évek óta minden nyáron visszatérünk Ausztriába, Salzkammergutba, közelebbről a Wolfgangsee partján található kedves kis üdülő településhez Stroblba, hogy ott folytassuk kalandozásainkat, ahol előző nyáron abbahagytuk. Kerékpáron vagy éppen bakancsot húzva, a hegyek ösvényein, kiránduló útvonalain tegyünk szert újabb élményekre. Az ismertetett helyeket személyesen is felkerestük. Csokorba gyűjtöttem az elmúlt év néhány salzkammerguti kiránduló és kerékpártúra útvonalát. Ezeken a helyeken személyesen is jártam, így pontos információkat tudok megosztani a kedves olvasóval. GPS trackeket, itinereket és néhány mondatot az útvonalakról, fotóalbummal és videókkal színesítve, bízva abba, hogy másoknak is kedvet csinálok, hogy felkeressék ezeket a csodálatos helyeket. Idéznék az előző évi látogatásunkkor írott sorokból, melyek semmit nem vesztettek hitelességükből.

"Földrajzi tekintetben Salzkammergutnak a Mondsee, a Wolfgangsee, az Attersee, a Traunsee, a Hallstattersee, az Altausseersee, a Toplitsee és a Traun folyó völgyének összességét nevezzük. A közhiedelemmel ellentétben Salzkammergut nem csak az ausztriai Salzburg tartomány része. Csupán 16 százaléka tartozik hozzá, a többi részén Felső-Ausztria, és Stájerország osztozik. A tóvidék kristálytiszta tavaival, folyóival és hegyeivel, valamint számtalan kikapcsolódást kínáló csodás lehetőségeivel, történelmi helyszíneivel, egyedülálló természeti kincseivel, Európa egyik legszebb vidékének számít. Mágnesként vonzza a kerékpározni, kirándulni, fürdőzni vagy éppen csak a természet szépségében gyönyörködni vágyó emberek tömegét."

Délutáni kerékpártúra St. Wolfgangba, és vissza (2021)

Útvonal: Strobl - St. Wolfgang - Ried - Strobl (18 km, kb. 1.5 óra)

Nehézségi fok: **
Környezet, táj: *****

Ez az útvonal lehetőséget nyújt egy rövid délutáni vagy akár délelőtti kerékpározásra a Salzkamergut Radwegen, színesítve egy kis nézelődéssel, sétával a turisták által szívesen látogatott St. Wolfgangban. Ebből a városból indul a Schafberg tetejére felkapaszkodó hegyivasút is. Akinek kedve van, az kiegészítheti vele a programját. A kerékpártúrára Strobl buszpályaudvaránál található ingyenes parkolóból indulunk. Ez azoknak ideális  kiinduló pont, akik nem a településen szálltak meg. (47.716629, 13.485564). A parkoló végén jobbra fordulva keresztül kerékpározunk Strobl főutcáján, ami a tóparttal párhuzamosan vezet. St. Wolfgangig a Salzkammergut Radwegen kerékpározunk. A Bürgl hegyet megkerülve visszatérünk a tó partjára. Néhány kempinget és parkolót magunk mögött hagyva begurulunk St. Wolfgang régi nevezetes templomához. A régi városmagot magunk mögött hagyva az emelkedővel induló Sternallen folytatjuk az utat. Néhány kisebb emelkedő következik, szállodák panziók előtt kerekezve keresztezzük a Schafbergbahn sineit. Rövidesen elfogy az emelkedő. A tó a lábunk alatt fekszik, csodálatos panoráma tárul a kerékpáros elé. Érdemes néha megállni, nézelődni a magasból. A fent vezető út végén visszagurulunk a tó partjára a St. Wolfganghoz tartozó Riedbe. Innen visszafelé vezet utunk most már a tó partján, és ha van kedvünk útközben elidőzhetünk a St. Wolfgang-i hajóállomás szép parkjában mielőtt ismét átverekedjük magunkat a nézelődő turistákon. A már ismert kerékpárúton térünk vissza az indulási pontra. A videót végig nézve átfogó képet lehet nyerni az útvonalról és a látottakról.

Néhány javaslat a tapasztalatok alapján:
A távot, a forgalmat és a terepviszonyokat tekintve gyerekekkel is kényelmesen bejárható útvonal. Érdemes időt szánni St. Wolfgangban a régi színes házak fényképezésére, a templom híres oltárának megtekintésére. Ezekről bőséges ismertetők találhatóak az útikönyvekben és az interneten.

Látnivalók: St. Wolfgang régi patinás házai, a templomi híres oltára és a Schafbergbahn.

Download GPS track file

Délutáni kerékpártúra II. (2021)

Útvonal: Strobl - Gschwendt (Forsthub, Reit, Farchen, Brunn - Abersee) - Strobl (17 km, 1.5 óra)

Nehézségi fok: *
Környezet, táj: *****

Ez az útvonal is lehetőséget nyújt egy rövid délelőtti vagy délutáni esetleg akár kora esti kerékpározásra. Az útvonal a Salzkammergut Radwegen vezet, azonban néha elhagyjuk a kitáblázott útvonalat, hogy a kerékpárosok által kevésbé használt - azonban annál érdekesebb - látványt nyújtó összekötő utakon tekerjünk. Strobl ingyenes parkolójából indulunk, mint az előző túránál. A St. Gilgen felé mutató táblákat követjük. A település végétől murvás szakasz kezdődik, természetvédelmi területen kerékpározunk. Hamarosan egy kilátóhoz érünk, fentről nagyszerű kilátás nyílik a túlsó partra. Folytatva az utat rövidesen elhaladunk Strobl nagyobbik vízparti strandja mellett. Az ezt követő szakaszon, a jobb oldalon kitárul a panoráma. Nem takarják fák, vízparti növények a látványt. A túlsó parton magasodik St. Wolfgang templomának tornya és a Schafberg csúcsa. Egy kanyart követően a murvás út ismét aszfalcsíkra vált azon pedálozunk tovább. Gschwendt település számos apró, más-más néven található részekből tevődik össze. Elhaladunk számos kemping, panzió, vízparti strand és Gschwendt hajóállomása mellett. Ismét egy rövid murvás erdei szakasz következik, majd áttekerünk egy patak hídján. Két S kanyart követően ismét erdőbe érkezünk. Ezen a valamilyen furcsa okból Bahnstrassenek nevezett úton (vasútvonal közel távol nincs ezen a vidéken) kerékpározunk mindaddig amig egy aszfalt utat nem keresztezünk. Jobbra fordulva letérünk a Salzkammergut Radwegről, hogy a tó felé vegyük az irányt. Egy erdőn keresztül, fafeldolgozó telep, üdülők, kempingek között kerékpározva bukkanunk ki a 158-as főútnál elérve ismét a Salzkammergut Radweget. Ezúttal sem követjük azt, hanem a főúton átkelve Brunn felé kanyarodunk. Forgalom alig van, néha-néha egy-egy autó jár arra. A forgalmas kerékpárúttól távol kerékpározunk egészen addig, míg az út visszakanyarodik a főút mellé. Egy rövid szakaszon vele párhuzamosan haladunk, majd egy parkolót elérve ismét eltávolodunk tőle. Rövid emelkedő, majd gurulás következik. Keresztezzük a közutat és 500 méter után visszatérünk a jelzett kerékpárútra. Az már visszavezet bennünket azon az útvonalon, amit egyszer már megtettünk.

Néhány javaslat a tapasztalatok alapján:
Különleges, épített látnivaló ezen az útvonalon nincs, azonban a természet számos nagyszerű látványt kínál, útközben megcsodálhatjuk a gondozott, ápolt, szépen karban tartott környezetet. Remek kerékpárúton kerékpározhatunk, és felfedezhetjük a Wolfgangsee tágabb környezetének kevéssé látogatott részeit.

Download GPS track
file

Délutáni E-bike kerékpártúra (2021)

Útvonal: Strobl - St. Wolfgang - Ried - Schwarzenbach - Weinbach - Windhag- Ramsau - Pfand - Aigen - Weissenbach - Strobl
(35 km, kb. 2.5 óra)

Környezet, táj: ****

Strobl ingyenes parkolójából indulunk, csak úgy, mint az előző túráknál. Az útvonal első része megegyezik azzal az útvonallal, amelyen az előző túrákon elindultunk St. Wolfgang felé. A 3. kilométer után a kerékpárút mellett található Bürglstein szállodánál   átkelünk a főúton és elindulunk a Schwarzenbach nevezetű enyhén emelkedő utcán. Mivel most e-bike nyergében vagyunk, nem okoz nehézséget az előttünk álló emelkedők leküzdése. A fő kerékpáros útvonaltól eltávolodva szinte autómentes utakon kerékpározunk, az elágazásoknál figyelve a GPS iránymutatására. Hangulatos porták között vezet az útunk. Jóval magasabban vagyunk a tónál. Érdemes egy-egy ponton megállni és letekinteni a lábunk alatt elterülő Wolfgangsee-re. Csodálatos panoráma tárul a szemünk elé. Hol emelkedőn járunk, hol pedig lefelé gurulunk, majd keresztezzük a Schafbergbahn sineit. A felső út Ried-nél ér végett ahova egy hosszú lejtőn érkezünk. Innen már újra az előző túrákon megismert útvonalon járunk. Ismét keresztültekerünk St. Wolfgang turistáktól népes főutcáján, majd elhagyjuk a város szélén található kempingeket is. A Salzkammergut Radwegen megyünk mindaddig amig a kerékpárút mellett fel nem tűnik egy tábla, amely a Schwarzensee felé mutatja az utat az autóknak. 250 métert kell az autókkal közös úton haladni. A Schwarzenbach patak felett átívelő híd után rögtön jobbra kell kanyarodni a murvás útra. Ezen haladunk a patakkal párhuzamosan mindaddig, míg el nem érünk egy aszfaltozott utat. Ezen balra kanyarodunk és követjük az R2 kerékpárútat jelző táblákat. A Weinbach útnál fogunk kibukkanni. Ennél jobbra fordulunk majd 200 métert követően ismét az R2 tábla jelzi, hogy balra kell kanyarodni. Innen egy jó darabon már csak figyelni kell a táblák iránymutatását. Ramsauban egy elágazásnál elhagyjuk a kerékpárútat és a Golfstrasse-re kanyarodunk. Hamarosan elhaladunk a golfklub mellett, a Girling nevű utcánál jobbra fordulunk. Ez kivezet minket a főútra. Ezen kerékpározunk 2.5 kilométert, így érkezünk meg Pfandl település és a 158-as főút kereszteződésébe. Szemben egy ADEG bevásárló boltot kell látnunk, ha látjuk, akkor biztosak lehetünk benne, hogy jó helyen vagyunk.
Átkelünk a főúton és a másik oldalon kerékpározunk a visszafelé irányba. Rövid aszfaltos szakaszt követően a murvás úton az Ischl folyó partján kerékpározunk. Ezen az úton haladunk mindaddig, míg egy SPAR boltot látunk a jobb oldalon. Vele szemben balra kanyarodunk és ezen haladunk a Schneiderwirtstrasse kereszteződésig. A kereszteződésben a már ismert R2 tábla fogja mutatni, hogy jobbra forduljunk. Megint könnyű dolgunk lesz, csak a táblákat kell követnünk. Kétszer is átbújunk a főút alatt amig el nem érünk Weissenbachba. Weissenbachban az út bal oldalát figyeljük, ott jelzi majd egy tábla, hogy hol kell jobbra térni. (a tűzoltóság előtt nem sokkal). Ismét áthaladunk a főút alatt, és hogy ha ez nem volt még elég nem sokkal a cél előtt ismét bújócskázhatunk egy utolsót és meg is érkeztünk a célba.

Néhány javaslat a tapasztalatok alapján:
A távot, hagyományos kerékpárral is bejárhatjuk. Ekkor azonban számolni kell néhány nem túl hosszú, de meredek emelkedő leküzdésével. Amennyiben még nem nézelődtünk St. Wolfgangban feltétlen érdemes időt szánni a régi színes házak fényképezésére, a templom híres oltárának megtekintésére. Ezekről bőséges ismertetők találhatók az útikönyvekben.

Látnivalók:
St. Wolfgang régi patinás házai, a templomi híres oltár. Útközben számtalan megörökítésre érdemes helyet láthatunk, sokat fényképezhetünk. Különösen érdekes élmény a patakok, folyók közvetlen közelében kerékpározni.

Download GPS track fileItiner

Salzkammerguti nyolcas, avagy kerékpárral az Irsee és a Mondsee körül (2021)

Útvonal: Mondsee - Weisenstein - Hausstatt - Laiter - Zell am Moss - Mondsee - Maierhof strandbad - Au - Scharfling - Sankt Lorenz - Mondsee (50 km)

Környezet, táj: *****

Ezen a kerékpártúrán egy nyolcas kört írunk le miközben körbe tekerjük Salzkammergut két tavát az Irsee-t és a Mondsee-t. Mondsee, Alpenseebad nevezetű strandjához közeli ingyenes parkolóból indulunk.(47.851050, 13.346048) Az első 500 métert a 151-es főút mellett tesszük meg a balról nyíló Dr.Franz-Müller straße nevű utcáig. Átkelünk a főúton, egyenesen haladunk tovább így rövidesen elérjük a sétáló utcát. Ez Mondsee belvárosa, éttermek, fagylaltozók, panziók sorakoznak. A Herzog Odilo straße-n folytatjuk az útat. Nem kell letérni róla semelyik kereszteződésben. Egy visszafordító kanyarnál figyeljünk, mert a mi útunk jobbra tartva vezet tovább a kis utcában. Nemsokára átkerékpározunk az E60 autópálya alatt és rövidesen kibukkanunk a 154-es főútnál. Átkelünk rajta és egyenesen folytatjuk a kerékpártúrát az ipari parkon keresztül. Nem lehet eltéveszteni csupán követni kell az útat. Kb. 700 méter után magunk mögött hagyjuk a ipari parkot. Öt kilométert kerékpározunk az autókkal közös úton, de nagyon gyér a forgalom. Eddig az Irsse-től távolabb tekertük a pedálokat, de jobbára ez így is marad. A tókerülés végéig látótávolságra haladunk. Az útak, amelyeken a kerékpárút vezet a településeket összekötő alsórendű útak, csekély forgalommal, emelkedőkkel, lejtőkkel. Lajter nevű településnél érjük el az Irsee végét. A települést magunk mögött hagyva a 154-es fő út mellett vezető kerékpárúton kerékpározunk. Mintegy hat kilométer után Tiefgraben-be egy körforgalomhoz érkezünk. Előtte előjelző tábla mutatja a Guggenberg straße felé vezető útat. Ezen folytatjuk a kerékpártúrát. Nem térünk le róla. Így jutunk vissza a Herzog Odilo straße kereszteződéshez. Ismét átkerekezünk az autópálya alatt és a már ismert útvonalon a sétáló utcán keresztül érkezünk vissza a Mondsee partjára. Az R2 Salzkammergut Radweg a főúttal párhuzamosan vezet. Nußdorf felé vesszük az irányt. A tó közvetlen közelében kerékpározunk. A kerékpárút mellett terül el Loibichl szabadstrand. Érdemes fürdőruhával is készülni, ha az időjárás kedvező, lubickolhatunk a Mondsee vizében. A strand után véget ér a kerékpárút és kb. 600 métert a közúton kell kerékpározni. Meierhof települést elérve jobbra kanyarodunk a mellékútra, amint az R2 tábla fogja mutatni. Visszatérünk a tó mellé. Árnyékos, kanyargós úton, néhány kisebb emelkedőt megmászva a félsziget tetejére érkezünk. Szusszanás képpen megállva és visszapillantva csodálatos panorámában lesz részünk. A folytatásban egy hosszú gurulás következik. Most örülhetünk, hogy mi nem az ellenkező irányból érkezünk. Ezt látni fogjuk a szemben kerékpárjukat toló sporttársak arcán. A főúthoz érkezünk és 4 kilométert azon kerékpározunk Obergau településig ahol elértünk a Mondsee másik végére, ha tovább mennénk, akkor az Attersee-hez érkeznénk. Azonban jobbra fordulunk és a Mondsee partvonalával párhuzamosan kerékpározunk. Az úton kicsi a forgalom. Itt is számos helyen nyílik fürdőzési lehetőség. Az út mellett a tóban áll egy nagy kereszt. Innen kezdődik az az 1168 méter hosszú alagút, amit a sziklába vájtak a kerékpárosok számára, hogy elkülönítsék a kerékpáros forgalmat az autóktól. Néhány helyen teraszt nyitották az alagútba kitekintést engedve a tóra. Az alagútból kibukkanva rövidesen elérjük Scharfling települést és visszatérünk a kerékpárútra. Ismét a Mondsee-hez közel haladunk. Plomberget elhagyva balra fordulunk Sankt Lorenz felé. Az R2 kerékpárút tábláit követjük. Elhaladunk a tűzóltóság mellett majd hamarosan átbújunk a közút alatt. Visszatérünk a Mondsee partjára. Az R2 kerékpárútat jelző táblákat kövessük, azok visszavezetnek bennünket a parkolóba hagyott autóhoz.

Néhány javaslat a tapasztalatok alapján:
Az útvonal nem okoz nehézséget egy átlagos kerékpáros számára sem, még akkor sem ha van benne néhány emelkedő. Aki szeret tájképeket készíteni annak számtalan lehetősége adódik majd út közben fényképezni. Nyári túra esetén, több helyen kínálkozik fürdési lehetőség, de a legszebb szabadstrand a kerékpárút mellett található Loibichl-ban van. Itt átöltözésre szolgáló kabinokat is találni. Nem mindig tudunk kerékpárúton kerékpározni, de azokon az útakon, amik kerékpározásra vannak kijelölve gyér a forgalom, lehet, hogy autóval sem fogunk találkozni. Van néhány főúton vezető szakasz ahol nagyobb a forgalom, azonban az ottani autós kultúrában bízhatunk, vigyáznak a kerékpárosokra, hiszen belőlük is él az idegenforgalmuk.

Látnivalók:
Mondsee sétáló utcája a színes házakkal és az ott található templommal. Útközben számtalanszor megállhatunk a tájat megcsodálni, fényképezni. Külön érdemes megemlíteni a Mondsee félszigetének dombjáról látható panorámát. Érdemes az út mellett megállni és a réten feljebb gyalogolni a tetejére. Említést érdemel még, mert különleges, a hegy gyomrába fúrt 1168 méter hosszú kerékpáros alagút.

Download GPS track fileItiner

Kirándulás a Schafberg csúcsán (2021)

Útvonal: St. Wolfgang-ból hegyivasúttal a Schafberg csúcsára, séta a csúcson.

Nehézségi fok: *
Környezet, táj: *****

Autóval vagy akár hajóval is érkezhetünk a Schafbergbahn völgyállomásához. A környéken jónéhány parkoló található. Ezek mind fizetősek. Ezért talán jobb választás, ha hajóval érkezünk. A Wolfgangsse minden nagyobb településéről van hajójárat ide. Így egy egész napos programba sűrítve összekapcsolhatjuk a hajózást a hegyivonatozással és kirándulással. Nem fogjuk megbánni, ha hajóval érkezünk, mert útközben a fedélzetéről nagyon szép látványban lesz részünk. A Schafbergbahn-ra történő jegy vásárlásakor meg kell adni, hogy a csúcsról visszafelé induló vonatok közül melyikkel szándékozunk megtenni a visszautat vagy esetleg csak hegymeneti jegyet váltunk, mert lefelé gyalogosan akarunk menni. Tapasztalat alapján mondhatom, hogy amennyiben nem akarunk beülni a csúcson található vendéglők egyikébe sem, akkor 3 óra elég körbejárni a csúcsot.
Előszőr 1893-ban közlekedett a Schafbergbahn. A fogaskerekű hegyivasút két osztrák tartományon is keresztülhalad. Felső-Ausztria és Salzburg tartományok között rövid 35 perces úton éri el 1732 méter magasan a Schafbergspitze hegyi állomást.
Kényelmes sétautakon járhatjuk körbe a csúcsot. Festői a kilátás az Attersee-re, a Mondsee-re a Wolfgangsee-re valamint a távolabbi Irsee-re és a Fuschlsee-re.
Amennyiben a visszatérést a völgyállomásra gyalog tervezzük, megfelelő túrabakancs, jó erőnlét, összpontosítás és biztos járás szükséges. Ezekre egyébként egy tábla is felhívja a figyelmet a lefelé induló ösvény kezdetén.

Néhány javaslat a tapasztalatok alapján:
Mivel mi már autóval és hajóval is érkeztünk St. Wolfgangba azt tudom mondani, hogy autóval gyorsabb közlekedni - leszámítva a parkolási gondokat - és az odavezető út is tud szép látványt nyújtani a mellettünk tovatűnő táj miatt. Hajóval azonban mégis más. Jut idő nézelődni, nem suhan el a táj olyan gyorsan és a hajó fedélzetéről nézve tökéletes körpanoráma tárul a szemünk elé. St. Gilgenből indulva kb. 45 percig tart a hajóút a Schafbergbahn völgyállomásáig. Hajó és hegyivasút menetrend itt.
Alternatív lehetőség azok számára, akik szeretik a kihívásokat, hogy gyalogosan mennek fel a Schafberg csúcsára. A 6 kilométert kb. 3.5 óra alatt tudják megtenni. A visszafelé út már kényelmesebb, hiszen rendelkezésükre áll a Schafbergbahn. A vonatok menetrend szerint közlekednek, azonban ha nagy a turistaforgalom sűrítik a járatokat.

Látnivalók:
A Schafbergbahn menet közbeni látnivalói különleges élményt adnak. Említést érdemel Schafbergspitze körpanorámája, madártávlatból láthatjuk a salzkammerguti tavakat. Sok látnivalót kínál a sétahajózás a Wolfgangsee-n. Amennyiben a környék épített örökségeire is kíváncsiak vagyunk, sétálhatunk St. Gilgen és St. Wolfgang megannyi szép épülete között.

Kirándulás a Katrin Seilbahn-nal (2021)

Útvonal: A csúcsról több különböző nehézségű és hosszúságú túraútvonal indul.

Nehézségi fok: változó a túraútvonalak függvényében
Környezet, táj: *****

A Katrin Seilbahn völgyállomása Bad Ischl külterületén található. Érkezéskor a fizetős parkolóban (47.698147, 13.607761) tudjuk hagyni az autót. A parkoló automatából kinyomtatott jegy egyik példányát a pénztárnál bemutatva levonják a parkolás díját a menetjegy árából. (oda-vissza út esetén 100%, csak felfelé 50%). Miközben a kabin a csúcsra röpít bennünket, a völgybe tekintve, a lábunk alatt fekszik Bad Ischl a Traun folyó két partján. 12 perc alatt feljutunk a csúcsra. A hegyi állomásról kiindulva kedvünkre válogathatunk a különböző hosszúságú és idejű túra útvonalak között, edzettségünknek megfelelően a sétaútak vagy a meredek ösvények között. Kirándulás közben az ösvényekről vagy a kilátópontokról felfedezhetjük a távoli Hallstattersse-t és a Dachstein havas csúcsait. Az egyik kilátópontról Ausztria 3 tartományát is átölelhetjük a tekintetünkkel. A hegyi állomás közelében két hütte is található, ahol kipihenhetjük a kirándulás fáradalmait.

Néhány javaslat a tapasztalatok alapján:
A kiránduláshoz javasolt túrabakancsot húzni és túrabotot használni.

Látnivalók:
A Katrin csúcsán tett kirándulásunkat összekapcsolhatjuk egy Bad Ischl-i városlátogatással. Sok érdekes helyszínt, épületet, nevezetességet találhatunk a híres fürdővárosban, aminek a neve szorosan összekapcsolódik Ferenc József császár nevével és a monarchia történelmével. Ezekről az interneten és útikönyvekben bőséges ismereteket szerezhetünk, a városban barangolva pedig a saját szemünkkel is láthatjuk a múlt e nevezetes városát.

Download GPS track file

Autóval a Postalm Panoramastraße-n, kirándulás a Wieslerhorn csúcsra (2021)

Útvonal: Autóval Strobl - Panoramastraße P3 parkoló - (Hallstattersee - Bad Ischl) Strobl; gyalogosan P3 parkoló - Weislerhorn csúcs - P3 parkoló

Környezet, táj: *****

A Postalm Panoramastraße Salzkammergut egyik legnagyszerűbb úti élményét kínálja. Stroblból indulva 25 kilométer hosszan szerpentineken autózhatunk, miközben gyönyörködünk a tájban. Az út mentén számtalan parkoló található, számos túraútvonal kezdő vagy végpontja. A most figyelmükbe ajánlott kirándulást a P3 parkolóból (47.662037, 13.433541) induló sárga R3 jelzésű útvonalon kezdjük. A Weislerhorn-ra vezető út oda-vissza 7.5 kilométer hosszú. Az első 1500 métert széles murvás úton tesszük meg. Útközben 3 hüttét is érintünk. Ezekig akár egészen apró gyerekekkel is el lehet jutni, mert babakocsit tolva is elérhetjük azokat. A Schafbergblickhütte-től elkanyarodunk a jelzett úttól. A legelőn kitaposott ösvényen elindulunk az előttünk gyaloglókat követve a messziről is jól látható csúcs felé. Eleinte enyhén emelkedik az útvonal majd egyre meredekebb lesz. A végén egy kilométer alatt 300 métert emelkedik. A Weislerhorn 1603 méter magas csúcsán egy hatalmas kereszt áll. Innen körbe pillantva valóban csodálatos a panoráma. Szemben a Wolfgangsee-t és a Schafberg hegycsúcsát láthatjuk. Körülöttünk zöldellő völgyek és égbe meredező kopasz hegycsúcsok teszik emlékezetessé a látványt. Visszafelé ugyanazon az útvonalon megyünk amin felfelé jöttünk, óvatosan ereszkedve a meredek lejtőn.

Néhány javaslat a tapasztalatok alapján:
Érdemes 300 méter kitérőt tenni a P3 parkolóból a Historishe Postalmhütte-hez és a Postalmkapelle-hez. A Postalm Panoramastraße fizetős útvonal. Kirándulásunkat kibővíthetjük egy egész napos programmá, ha végig megyünk autóval a panoráma úton. A 152 és 166 számú útakon eljuthatunk egy másik csodához a Hallstattersee-hez, és akár megnézhetjük a világörökség részét képező - a hegy és a tó közé ékelődő - Hallstatt városkát is. Hazafelé tartva megállhatunk Bad Ischl-ben így érkezve vissza Stroblba.
Hallstatt-ba nem lehet autóval behajtani. Az alagút oldalából nyílnak parkolók. Onnan gyalog kell megközelíteni a város központját.
Bad Ischl felé tartva a Hallstattersee partján többször találkozunk parkolókkal, ahol megpihenve megcsodálhatjuk az utánozhatatlan szépségű tavat.

Látnivaló:
Autóval végig a Postalm Panoramastraße-n. Gyalog a Weislerhorn csúcsára. Postalmkapelle. Historische Postalmhütte. Hallstatt városnézés. Bad Ischl városnézés.

Katrin Seibahn

Katrin Seilbahn

iTrauntalblickhez vezető ösvény

Trauntalblickhez vezető ösvény

Térkép a Katrin csúcsán

Iránymutató tábla a Katrin csúcsán

Merre menjek melyik úton...

Wolfgangsee

A völgyben Bad Ischl

Schafbergbahn hegyi állomás

Pillantás az Atterseere a Schafberg csúcsáról

Schafberg hegyi állomás és a Wolfgangsee

Schafberg 1783 m

Wolfgangsee, Schafbergspitze és St. Wolfgang a Weislerhorn tetejéről

Postalm - Delelő tehenek

Postalmi túrista jelzés

Postalm - földre került óriás.