A szeszélyes áprilisi időjárás végre derűsebb arcát fordította a természetbe vágyó emberek felé. Az évszakok közül mintha a tavasz kimaradt volna, a tél után rögtön kora nyári meleget idéző napon pattantunk nyeregbe. A Dróthuszárok arra vállalkoztak, hogy megkerülik a Poroszlói medence, a Sarudi medence és az Abádszalóki öböl körül a Tisza-tavat. A kerékpározáson kívül a másik vonzó program, az ezekben a napokban éppen egy éve - az EU 2 milliárd forintos támogatásával - Poroszlón megnyílt, Tisza-tavi Ökocentrum meglátogatása volt.
Az Ökocentrum bemutatja a Tisza-tó természeti kincseit és gazdag élővilágát. Itt található Európa legnagyobb édesvízi akváriuma, amely 735 ezer liter össztérfogatú. Halak, kétéltűek és a Tisza-tavat lakó állatok életébe nyerhetünk bepillantást, miközben olyan élményben lehet részünk, mintha a tó mélyén sétálnánk.  A kiépített Tisza-tavi Vízi Sétányon a víz fölött 1500 méter hosszan vezet az út a különböző megfigyelési pontokhoz, ahonnan a látogatók megcsodálhatják a Tisza-tónál élő madarakat anélkül, hogy megzavarnák őket. Találunk itt csónakázó tavat tutajokkal, rönkjátszóteret, pelinkántavat, vidrakifutót, halász skanzent, tájházat, dámszarvas bemutatót, stb. Egyszóval ez a hely egy egész napos programot nyújthat egy családnak.
Az előzetes információk szerint minimum 2-3 óra szükséges ennek a turisztikai látványosságnak a megtekintésére, így a kora délutáni visszaérkezés reményében már 8.30-kor a Tisza-tavat körülvevő 2-3 méter magas gáton tekertük a pedálokat. Az útról nagyszerű kilátás nyílik a tájra, biciklizés közben rálátni a szigetekre, ártéri erdőkre és a gyönyörű vízfelületre.  Ez a kerékpárút egyben az EuroVelo nemzetközi kerékpárút egyik szakasza is. A Tisza-tó megkerülése még a gyakorlatlan kerékpárosoknak sem okozhat megoldhatatlan feladatot. A szembe fújó szél az egyetlen dolog, ami kisebb erőfeszítésre késztetheti a vándort. Mint tapasztalatból tudjuk, a kerékpárosnak azonban mindig szembe fúj a szél. L Az egyre melegebb napsütésben gyorsan fogytak a kilométerek miközben elrobogtunk a víz partján a kukacaikat áztató horgászok mellett. Az első hosszabb pihenőt a Kiskörei vízi erőműnél egy szép parkban tartottuk (24. km). Ezeken a frissítő állomásokon lehetőség van egy kis erőt gyűjteni, enni, inni, fényképezni, filmezni, egy kicsit beszélgetni - amit út közben nem mindig lehet -  és elkészítjük a szokásos csoportképet. Addig azt gondoltuk, hogy megússzuk szembe szél nélkül. Az erőmű tetején vezető úton - ami járművek részére csak engedéllyel járható - azonban széllel szembe fordultunk. Ekkor már szétszakadozott a mezőny. Mindenki a saját tempójában tekerte a pedálokat. Az útelágazásoknál azonban néhány perces különbségekkel ismét összerázódott a csapat. Mire megérkeztünk Abádszalókra már a túra felét magunk mögött tudhattuk. Abádszalók határában a gáton egy tábla jelezte, hogy a strand felé a kerékpárúton a kapu zárva van. Azonban a korábbi évek tapasztalata azt mutatta, hogy nem mindig kell elhinni, ami írva vagyon. A szkeptikusok és a bizalmatlanok mindig felteszik a kérdést: vajon mikor tették ki ezt a táblát? Most is jogos volt a kétkedés, így maradhattunk a gáton és nem kellett a falu felé kerülni. A Tisza-tó ezen partján sűrűbben vannak a csónak kikötők, kempingek és büfék. Szomorú látványt nyújtottak, ahogy az árvíz elöntötte a kikötőt és a part fövenyét. Ki tudja, mikor lehet ismét használni majd a vastag iszappal borított területeket. 54 kilométert mutatott a kerékpáróra, amikor Tiszafürednél az aszfaltozott gátkoronát elhagytuk és földúton kerékpározva folytattuk az utat néhány kilométeren keresztül, mígnem elértük a 33-as főutat. Itt véget ért a kerékpárút. A Poroszlóra vezető 8 kilométert a közúton kellett megtenni. Szerencsére szombat lévén nem volt nagy forgalom. Jó tempóban fél három körül megérkeztünk a Tisza-tavi Ökocentrum gátról nyíló bejáratához. A Tisza áradása miatt a Vízi Sétány víz alatt állt, így csak a parkban és az épületben zajló programokra lehetett belépő jegyet venni. Körbejártuk a több hektáros parkot, megcsodáltuk a hatalmas akváriumot, nagy élmény volt az éppen akkor kezdődő vidra etetés, és felmentünk a kilátó tetejére ahonnan szemügyre vehettük a megtett utat és megcsodálhattuk a most éledező természetet. Kellemesen elfáradva és élményekben dúskálva zártuk a túrát. Még 2 óra autózás várt ránk Budapestig, de este 19 órakor az utolsó kerékpáros is hazaérkezett.  Aki most elmulasztotta a Tisza-tavi kerékpártúrát, és kedvet kapott az jövőre velünk tarthat a Poroszló - Tiszavalk - Tiszabábolna - Tiszadorogma - Ároktő - Tiszacsege - Tiszafüred - Poroszló útvonalon.